ERIKS neemt Carolina Control Depot over

7 maart 2012

ERIKS NEEMT CAROLINA CONTROL DEPOT IN DE VERENIGDE STATEN OVER

ERIKS heeft, via haar groepsmaatschappij Industrial Controls, op 9 februari 2012 Carolina Control Depot (“CDD”) overgenomen. CDD is gevestigd in North Carolina en distributeur van HVAC Controls. De activiteiten van CCD zullen worden geïntegreerd in Industrial Controls om de markten in North Carolina, South Carolina en Virginia te bedienen. CCD is een aanvulling op het huidige netwerk van Industrial Controls (18 vestigingen) en zal aan de verdere uitbouw van de bestaande instrumentatie, afsluiter en industriële componenten business in South Carolina bijdragen. De overname van CCD betekent voor Industrial Controls een belangrijk platform voor de uitbreiding van haar HVAC productenaanbod en voor de uitbreiding van haar klantenbestand.

Over Industrial Controls

Industrial Controls, opgericht in 1976, is in de Verengde Staten de toonaangevende distributeur van sturingen en instrumentatie, en afsluiters. De onderneming levert aan meer dan 10.000 industriële klanten via haar nationale vestigingsnetwerk en via e-commerce/catalog.
Voor uitgebreide informatie verwijzen wij naar www.industrialcontrolsonline.com

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment van werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten aanbiedt. Het huidige assortiment, inclusief de daarin opgenomen technische en logistieke dienstverlening, is verdeeld in vijf kernactiviteiten: stromingstechniek, afdichtingstechniek, lager- en aandrijftechniek, incl. reparatie en monitoring van elektromechanische componenten en installaties, industriële kunststoffen en gereedschappen en onderhoudsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 65 groepsmaatschappijen met vestigingen in 26 landen en levert  aan meer dan 200.000 klanten. In het jaar 2011 heeft ERIKS een netto-omzet van € 1,3 miljard (USD 1,9 miljard) gerealiseerd. ERIKS is geheel in eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van € 16.0 miljard (USD 23.1 miljard) in 2010.