ERIKS neemt activiteiten over van Sodeco Armaturen GMBH, Keulen, Duitsland

25 mei 2011

ERIKS NEEMT ACTIVITEITEN OVER VAN SODECO ARMATUREN GMBH, Keulen, Duitsland

Gisteren heeft ERIKS een overeenkomst gesloten met de eigenaren van de Sodeco-groep in België over de overname van de Duitse bedrijfsactiviteiten van de Sodeco-dochteronderneming Sodeco Armaturen GmbH uit Keulen.

De overname werd uitgevoerd door het ERIKS Core Competence Centre voor armaturen en aandrijvingen in Duitsland, AMG-Pesch GmbH in Keulen, dat pas begin 2011door ERIKS was overgenomen.

Door de acquisitie van de Sodeco-activiteiten breidt AMG-Pesch GmbH zijn lever- en prestatieaanbod in Duitsland uit en wordt geautoriseerde distributiepartner van de merken JC (kogelkranen) en TTV (vlinderkleppen) in Duitsland. De medewerkers van het huidige Sodeco Armaturen GmbH worden volledig in de organisatie van AMG-Pesch GmbH in Keulen geïntegreerd. AMG-Pesch GmbH kan daarmee bogen op een betrouwbaar personeelsbestand van zo’n 90 medewerkers, een zeer brede kennis, jarenlange ervaring, een doordacht en betrouwbaar productassortiment en op de modernste technologie op het gebied van afsluitertechniek. In combinatie met een goed gesorteerd magazijn is het bedrijf daardoor een van de meest toonaangevende aanbieders binnen deze branche in Duitsland.

De activiteiten van AMG Pesch bestaan uit constructie, ontwerp, productie, marketing en verkoop van hoogwaardige aandrijvingen, speciale armaturen, standaardarmaturen en componenten op het gebied van afsluiter- en stromingstechniek. De klanten van het bedrijf zijn Original Equipment Manufacturers (OEM) en eindgebruikers, vooral uit de sectoren chemie, energie, farmaceutische industrie, machinebouw, levensmiddelentechnologie, pomp- en installatietechniek.

Met deze overname vervolgt ERIKS Duitsland op consequente wijze zijn investeringsstrategie voor de versterking en uitbreiding van de marktpositie op het gebied van afsluiter- en stromingstechniek.