ERIKS neemt Fischer GmbH Kunststoffpräzision over

6 mei 2010

ERIKS neemt Fischer GmbH Kunststoffpräzision over.

ERIKS heeft vandaag, onder voorbehoud van goedkeuring door het Bundeskartellamt, overeenstemming bereikt over de overname van alle aandelen in Fischer GmbH Kunststoffpräzision. Fischer heeft activiteiten in Laupheim en Arnstad.

Fischer houdt zich bezig met de ontwikkeling en de bewerking van hoogwaardige kunststof componenten voor de machine- en de apparatenbouw. Fischer producten worden toegepast in de pharma industrie, de transportwereld, de voedingsmiddelenindustrie, de procesindustrie en in elektronica toepassingen.

Fischer heeft in Laupheim (bij Ulm) een moderne productie-eenheid met ruim 130 medewerkers en in Arnstad (Thuringen) een met 20 medewerkers. De onderneming heeft in de loop der jaren veel kennis op het gebied van kunststoffen, de bewerking van kunststoffen en toepassingen opgebouwd. Fischer geldt in haar activiteiten als een van de marktleiders in Duitsland.

Met deze overname versterkt ERIKS Duitsland wezenlijk haar marktpositie met hoogwaardige industriële kunststof delen. Fischer zal binnen de structuren van ERIKS Duitsland nauw samenwerken met de bestaande ERIKS bedrijven. Met deze overname heeft ERIKS haar totaal assortiment in de Duitse markt aanzienlijk kunnen uitbreiden.