ERIKS sluit enterprise framework overeenkomst met Shell

ERIKS nv Management Board

26 juni 2015

ERIKS SLUIT ENTERPRISE FRAMEWORK OVEREENKOMST MET SHELL

ERIKS kondigt aan dat het een contract met een looptijd van vijf jaar heeft gesloten met Shell Global Solutions International B.V. als belangrijkste flensafdichtingsleverancier voor alle Amerikaanse raffinaderijen en offshore-installaties en de up- en downstreamactiviteiten van de onderneming in Europa.

De toonaangevende industriële dienstverlener zal onmiddellijk beginnen met het uitrollen en het implementeren van het programma, dat naar verwachting tegen het derde kwartaal van 2015 zal zijn voltooid. Het contract kan aan het einde van de looptijd worden verlengd. De flensafdichtingen worden geleverd door Leader Gasket Technology, dat sinds kort deel uitmaakt van de ERIKS Groep. Het contract wordt beheerd via het wereldwijde distributienetwerk van ERIKS.

Marc Beckers, CEO van de ERIKS Groep zegt: “Het verheugt ons dat we deze opdracht hebben gekregen. Deze overeenkomst is een goed voorbeeld van de expertise van de ERIKS Groep op het gebied van fabricage, producttoepassing en distributie; samen een winnende combinatie voor de hoogste productkwaliteit en de beste aftersales en onderhoudsondersteuning."

Hij vervolgt: “ERIKS heeft een zeer goede reputatie in de olie- en gassector door het brede scala aan afdichtingsproducten en ondersteuning. Dit contract is het resultaat van de vele inspanningen die zijn verricht door de hele ERIKS Groep en we kijken uit naar de start van de werkzaamheden met een van de meest toonaangevende ondernemingen uit de petrochemische sector."

Overige diensten die het stromingstechniekteam aanbiedt zijn reparatie en onderhoud, inventarisatie en beheer van activa en Kanban-systemen voor continue voorraadvervanging.

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment aan werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten levert. Het huidige productassortiment van ERIKS is onderverdeeld in vijf kernactiviteiten: stromingstechniek, afdichtings- en rubbertechniek, industriële kunststoffen, aandrijftechniek en lagers, en gereedschappen en onderhouds- en veiligheidsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 60 groepsmaatschappijen met 450 vestigingen in 27 landen, die ruim 200.000 klanten bedienen in de MRO, OEM, project en distributie business. In 2014 behaalde ERIKS een netto-omzet van ca. €2 miljard ($2,7 miljard) met ruim 8.000 medewerkers. ERIKS is geheel eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van €14,9 miljard ($19,7 miljard) in 2014.