ERIKS maakt overname bekend van Regal-Brown, Inc., in de Verenigde Staten

Januari 2013

Onderwerp

ERIKS MAAKT OVERNAME BEKEND VAN REGAL-BROWN, INC., IN DE VERENIGDE STATEN

Via haar dochteronderneming Rawson, Inc. heeft ERIKS Regal-Brown, Inc. overgenomen, een in Alabama gevestigde vertegenwoordiger van fabrikanten van instrumentatie-, filtratie-, en analytische producten en afsluitingen. De overname is op 31 december 2012 afgerond. Regal-Brown, Inc. zal onder dezelfde naam blijven opereren die zij sinds haar oprichting in 1988 voert, en klanten bedienen in de staten Alabama, Mississippi, Georgia, Tennessee, en Florida. Deze overname vergroot Rawsons geografische dekking en versterkt haar positie in het zuidoosten van de Verenigde Staten.

Over Rawson

Rawson, in 1954 in Houston opgericht, is een prominente distributeur van instrumentatie- en afsluiterproducten in de Golfregio van de Verenigde Staten en Mexico, met vestigingen in Texas, Oklahoma en Louisiana, en een extra vestiging in Mexico City. Rawson vertegenwoordigt veel van de topfabrikanten van afsluiter- en instrumentatieproducten in haar dekkingsgebied, maar verzorgt ook engineering- en technische ondersteuning voor haar zeer brede klantenbestand. Voor meer informatie, zie www.rawsonlp.com.

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment aan werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten levert. Het huidige productassortiment van ERIKS, inclusief de daarin opgenomen technische en logistieke dienstverlening, is onderverdeeld in vijf kernactiviteiten: stromingstechniek, afdichtingstechniek, lager- en aandrijftechniek, inclusief reparatie en monitoring van elektromechanische componenten en installaties, industriële kunststoffen, en gereedschappen en onderhoudsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 65 groepsmaatschappijen met vestigingen in 27 landen, die ruim 200.000 klanten bedienen. In het jaar 2011 behaalde ERIKS een netto-omzet van € 1,3 miljard (USD 1,9 miljard). ERIKS is geheel eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van € 17,3 miljard (USD 24,1 miljard) in 2011.