ERIKS breidt haar netwerk in Polen uit met de acquisitie van VEGA in Myszkow

23 Januari 2013

Onderwerp

ERIKS breidt haar netwerk in Polen uit met de acquisitie van VEGA in Myszkow

ERIKS heeft de activiteiten van technisch distributeur VEGA in Myszkow (Polen) overgenomen. VEGA levert voornamelijk een industrieel afdichtingen assortiment, met name aan de maintenance markt in de snel groeiende industriële regio ten noorden van Katowice. Alle activiteiten van VEGA zullen worden voortgezet door ERIKS Polen. De acquisitie is afgerond op 2 januari 2013. Het bedrijf is inmiddels al geïntegreerd in de organisatiestructuur van Passerotti sp. z.o.o. Naast Myszkow heeft ERIKS Polen nu met de Passerotti organisatie locaties in Bielsko-Biala, Katowice, Lublin, Chorzow, Poznan (2) Zamosc, Gdynia en Warschau.

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment aan werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten levert. Het huidige productassortiment van ERIKS, inclusief de daarin opgenomen technische en logistieke dienstverlening, is onderverdeeld in vijf kernactiviteiten: stromingstechniek, afdichtingstechniek, lager- en aandrijftechniek, inclusief reparatie en monitoring van elektromechanische componenten en installaties, industriële kunststoffen, en gereedschappen en onderhoudsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 65 groepsmaatschappijen met vestigingen in 27 landen, die ruim 200.000 klanten bedienen. In het jaar 2011 behaalde ERIKS een netto-omzet van € 1,3 miljard (USD 1,9 miljard). ERIKS is geheel eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van € 17,3 miljard (USD 24,1 miljard) in 2011.