ERIKS neemt Elastomer Research Testing B.V. over

30 augustus 2012

Betreft:

ERIKS NEEMT ELASTOMER RESEARCH TESTING B.V. TE DEVENTER OVER

ERIKS heeft op 30 augustus 2012 via haar groepsmaatschappij ERIKS bv in Alkmaar Elastomer Research Testing B.V. in Deventer (ERT) overgenomen.

Over Elastomer Research Testing B.V.

ERT is een onafhankelijk, ISO 17025 geaccrediteerd onderzoeks- en testlaboratorium voor rubber. Haar klantenkring bestaat uit fabrikanten en eindgebruikers van rubber producten, alsmede uit producenten en leveranciers van grondstoffen, gebruikt bij de productie van rubber producten. Met een team van acht medewerkers, realiseert ERT een omzet van ruim € 1 miljoen. Voor uitgebreide informatie over ERT, verwijzen wij naar www.ertbv.com.

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment van werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten aanbiedt. Het huidige assortiment, inclusief de daarin opgenomen technische en logistieke dienstverlening, is verdeeld in vijf kernactiviteiten: stromingstechniek,afdichtingstechniek, lager- en aandrijftechniek, incl. reparatie en monitoring van elektromechanische componenten en installaties, industriële kunststoffen en gereedschappen en onderhoudsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 65 groepsmaatschappijen met vestigingen in 27 landen en levert aan meer dan 200.000 klanten. In het jaar 2011 heeft ERIKS een netto-omzet van € 1,3 miljard (USD 1,9 miljard) gerealiseerd. ERIKS is geheel in eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van € 16,0 miljard (USD 23,1 miljard) in 2010.