ERIKS houdt 99,1% van Aandelen Econosto

+31-72 54 75 888

10 juni 2008

ERIKS HOUDT 99,1 PROCENT VAN DE AANDELEN IN HET KAPITAAL VAN ECONOSTO

ERIKS houdt 99,1% van de Aandelen in het kapitaal van Econosto; ERIKS zal een uitkoopprocedure starten om de resterende Aandelen te verkrijgen.

Dit is een openbare mededeling van ERIKS group nv (“ERIKS”) ingevolge artikel 17 lid 4 Besluit openbare biedingen Wft. Deze mededeling is niet voor vrijgave, publicatie of distributie, noch geheel of gedeeltelijk, in of naar de Verenigde Staten van Amerika en Canada.

Verwezen wordt naar de door ERIKS uitgegeven persberichten van 31 maart 2008, 1, 2, 3, 7 en 16 april 2008, 26 en 27 mei 2008 en 5 juni 2008, betreffende het (voorgenomen) openbaar bod op alle geplaatste en uitstaande gewone aandelen in het kapitaal van Koninklijke Econosto N.V. (“Econosto”) met een nominale waarde van EUR 0,50 per stuk (de “Aandelen”) tegen een biedprijs van EUR 8,21 in contanten per Aandeel (het "Bod"). Op 26 mei 2008 heeft ERIKS het Bod gestand gedaan. De notering van de Aandelen aan Euronext Amsterdam zal op 7 juli 2008 worden beëindigd.

Na-aanmeldingstermijn

Tijdens de na-aanmeldingstermijn, die op maandag 9 juni 2008 om 18:00 uur CET is geëindigd (de “Sluitingsdatum”), zijn 641.093 Aandelen onder het Bod aangemeld. De Aandelen die tijdens de na-aanmeldingstermijn onder het Bod zijn aangemeld vertegenwoordigen 4,0% van het geplaatste en uitstaande kapitaal van Econosto en hebben een totale waarde van EUR 5.263.374.

De Aandelen die tijdens de na-aanmeldingstermijn onder het Bod zijn aangemeld, bedragen, samen met de 15.398.870 Aandelen die door ERIKS op de Sluitingsdatum worden gehouden, in totaal 16.039.963 Aandelen, en vertegenwoordigen 99,1% van het geplaatste en uitstaande kapitaal van Econosto.

ERIKS zal zich redelijkerwijs inspannen om betaling van ieder op de juiste wijze aangemeld (of op onjuiste wijze, mits ERIKS de aanmelding toch heeft aanvaard) en geleverd Aandeel, voor zover dit nog niet heeft plaatsgevonden, te laten plaatsvinden binnen 3 (drie) handelsdagen na de dag waarop de relevante aanmelding en levering is gedaan.

Uitkoopprocedure

ERIKS zal zo spoedig mogelijk een uitkoopprocedure starten om de resterende Aandelen te verkrijgen.

Voor meer informatie:

Hoofdkantoor
Dhr. Jan van der Zouw / Dhr. Jan de Boer
ERIKS group nv
Arcadialaan 14, Victory Building 32-C
1813 KN Alkmaar
Tel: +31 (0) 72 547 58 88

ERIKS Omwissel- en Betaalkantoor
Fortis Bank (Nederland) N.V.
Rokin 55
1012 KK Amsterdam
Tel: +31 (0) 20 527 24 67
Fax: +31 (0) 20 527 19 28

Forward-looking statements
This press release includes “forward-looking statements” and language indicating trends, such as “anticipated” and “expected”. Although ERIKS believes that the assumptions upon which its financial information and forward-looking statements are based are reasonable, it can give no assurance that these assumptions will prove to be correct. Important factors that could cause actual results to differ materially from ERIKS’ projections and expectations are disclosed in ERIKS’ annual report for the year ended 31 December 2007 and in other documents which are available on ERIKS’ website at www.eriks.com. These factors include, among others, changes in consumer preferences and product trends; price discounting by major competitors; failure to realize anticipated results from synergy initiatives; failure to obtain regulatory consents or other third party approvals; and increases in costs generally. All forward-looking statements in this press release are expressly qualified by such cautionary statements and by reference to the underlying assumptions. ERIKS does not undertake to update forward-looking statements relating to its businesses, whether as a result of new information, future events or otherwise. ERIKS does not accept any responsibility for any financial information contained in this press release relating to the business or operations or results or financial condition of Econosto.

Dit persbericht wordt eveneens in het Engels gepubliceerd.

Voor nadere informatie kunt u zich richten tot de heer J. van der Zouw, CEO en/of de heer J.G. de Boer, CFO