Overname RIV-Charleroi s.a.

Raad van bestuur ERIKS group nv

7 juli 2006

DE ERIKS-GROEP VERSTEVIGT HAAR MARKTPOSITIE IN BELGIË

Overname RIV-Charleroi s.a., België

Op 6 juli 2006 heeft ERIKS group nv alle handelsactiviteiten van RIV-Charleroi s.a. overgenomen.

Het boekenonderzoek is inmiddels afgerond en de contracten zijn getekend. Deze activiteiten bestaan uit de marketing en verkoop van een breed assortiment van technische componenten en aandrijftechniek aan de industriële onderhoudsmarkt in met name de regio Charleroi. Met zes medewerkers wordt een omzet van ruim € 2,5 mln. gerealiseerd.

Het assortiment bestaat uit:
  • lagers 60%
  • mechanische aandrijftechniek 20%
  • overige MRO-producten 20%

De overgenomen activiteiten zullen als een zelfstandige vestiging in Charleroi aan het netwerk van de tot de ERIKS-groep behorende Baudoin-groep worden toegevoegd. De Baudoin-groep, met haar hoofdzetel in Mol, heeft reeds een 11-tal vestigingen in België en Luxemburg.

Met deze overname geeft ERIKS een verdere invulling aan haar strategische keuze voor voorwaartse integratie en wordt haar marktpositie in Wallonië verstevigd, evenals haar positie als marktleider in lagers en aandrijftechniek in België. Synergiemogelijkheden met de overige vestigingen in deze regio (Mons, Louvain-la-Neuve en Luik) worden verder ontwikkeld.

Deze overname wordt volledig uit eigen middelen gefinancierd. Naar verwachting zullen de overgenomen activiteiten direct aan het resultaat bijdragen.

Voor nadere informatie kunt u zich richten tot de heer J. van der Zouw, CEO en/of de heer J.G. de Boer, CFO